Reklama w internecie przyjmuje różne formy. Jedną z nich stanowi tytułowy performance marketing, czyli inaczej marketing efektywnościowy. Celem tego rodzaju promocji jest nakłonienie użytkownika do wykonania konkretnej czynności. Może to być zakup produktu, złożenie zapytania lub wysłanie wiadomości. Do uzyskania takich efektów służy szereg różnorodnych technik i narzędzi.
Możesz samodzielnie przystąpić do realizowania działań w ramach performance marketingu. Musisz jednak mieć na uwadze, że osiągnięcie pełnego sukcesu w tym obszarze wymaga głębszego zaznajomienia się z dostępnymi narzędziami. To z kolei wiąże się z koniecznością zainwestowania znacznej ilości czasu oraz uwagi.
Wielu przedsiębiorców woli pozostać przy swoich obowiązkach, a wyzwania związane z reklamą w internecie powierzyć fachowcom. Agencja performance marketingu oferuje obsługę różnorodnych kanałów promocji. Zawierając współpracę z taką firmą, możesz liczyć na profesjonalne wsparcie w następujących obszarach.
Performance marketing przez media społecznościowe
Media społecznościowe zapewniają nie tylko informacje, rozrywkę i przestrzeń do interakcji z innymi ludźmi, lecz także stanowią rozległe i wartościowe środowisko reklamowe. Każda platforma ma swój własny system umożliwiający tworzenie reklam. Za pomocą tego narzędzia jesteś w stanie dotrzeć do wszystkich użytkowników zgromadzonych w danym medium, a nawet poza nim.
Systemy reklamowe serwisów społecznościowych oferują wiele funkcji pozwalających na precyzyjne określenie grupy docelowej. Można określić takie parametry jak wiek, płeć, zainteresowania, lokalizację czy sposób korzystania z danej platformy. Ponadto do dyspozycji reklamodawców są też natywne narzędzia analityczne pozwalające na dokładny pomiar wyników w czasie rzeczywistym. Dzięki zgromadzonym danym możesz sprawnie wyciągać wnioski i wprowadzać stosowne modyfikacje.
Performance marketing przez e-mail
Prawdopodobnie niejednokrotnie zdarzyło Ci się dostawać oferty handlowe za pośrednictwem poczty elektronicznej. Wiele wiadomości stanowi uciążliwy spam, ale wcale nie musi tak być. Doświadczony marketer potrafi wykorzystać potencjał tego kanału komunikacji. Wartościowy przekaz kierowany do bazy mailingowej stanowi doskonały sposób na zbudowanie wokół marki zaangażowanej społeczności.
Performance marketing w wyszukiwarkach internetowych
Google kojarzy się głównie z najpopularniejszą wyszukiwarką internetową. Warto jednak mieć na uwadze, że jest także potężną platformą reklamową. Do prowadzenia kampanii w tym środowisku służy usługa Google Ads. Otwiera ona drogą do następujących możliwości:
- reklama w wynikach wyszukiwania;
- rozmieszczenie banerów w sieci reklamowej, czyli tysiącach stron partnerskich, do których zaliczają się również najpopularniejsze serwisy informacyjne w Polsce;
- osadzenie reklam w filmach na YouTube;
- promocja aplikacji mobilnych;
- dodatkowa ekspozycja asortymentu sklepu internetowego w formie reklam produktowych umieszczonych w wynikach wyszukiwania;
- remarketing, czyli reklama wyświetlająca się użytkownikom, którzy mieli już styczność z Twoją marką i mogą potrzebować dodatkowego bodźca, by sfinalizować transakcję.
W przypadku konfiguracji wszystkich wymienionych formatów reklamowych możesz precyzyjnie określić swoją grupę docelową. Dzięki temu zdołasz dotrzeć do osób wykazujących największą szansę na wygenerowanie konwersji.
Performance marketing na platformach e-commerce
Przykładami platform e-commerce są Amazon oraz Allegro. Twórcy tych serwisów również stworzyli własne systemy reklamowe. Dzięki nim zyskujesz możliwość zwiększenia widoczności swoich produktów. Oprócz tego masz do dyspozycji wewnętrzne narzędzia analityczne. Pozyskasz z nich konkretne dane pozwalające na konsekwentne podwyższanie skuteczności realizowanych działań. Platformy e-commerce sprawdzają się rewelacyjnie w przypadku mniejszych firm, które dysponują ograniczonym budżetem marketingowym.
Zalety performance marketingu
Na korzyść marketingu efektywnościowego przemawiają twarde argumenty. Decydując się na każdą z wyżej wymienionych form promocji, możesz liczyć na:
- mierzalność wyników – gwarantowaną przez zaawansowane narzędzia analityczne. Za ich pomocą marketerzy mogą śledzić skuteczność kampanii w czasie rzeczywistym;
- optymalizację kosztów – płacisz tylko za konkretne działania, np. kliknięcie albo zakup. Dzięki temu jesteś w stanie zarządzać budżetem reklamowym o wiele skuteczniej niż w przypadku promocji w tradycyjnych mediach;
- bardzo wysoką skuteczność – będącą zasługą rozległych możliwości konfiguracji kampanii. Możesz szczegółowo określić swoją grupę docelową i tym samym jeszcze skuteczniej zoptymalizować budżet reklamowy;
- elastyczność – zapewnioną przez intuicyjny i funkcjonalny panel administracyjny. W każdej chwili jesteś w stanie wprowadzić stosowne zmiany w ustawieniach. Masz też możliwość szybkiego włączania lub wyłączania kampanii.